Siirry sisältöön
Modernisoitu hissi hissiremontin jälkeen

Hissiremontissa hissin modernisaatio toi säästöjä kerrostalon asukkaille

50-luvun alkuperäishissin modernisaatio toi mukanaan runsaasti hiljaisuutta ja säästöjä kuopiolaiseen asuinkerrostaloon. Puistokatu 8:ssa Kuopiossa sijaitsee vuonna 1953 rakennettu asuinkerrostalo, jonka alkuperäiset hissit alkoivat tulla tiensä päähän jo muutama vuotta sitten. Kun hissien korjauskustannukset kasvoivat ja varaosia oli enää huonosti saatavilla, taloyhtiössä päätettiin syksyllä 2021 ostaa modernisaatio kaikkiin hisseihin.

Samaan aikaan koettiin tarvetta myös hissien huoltoyhtiön vaihtamiselle. Isännöitsijän saamista tarjouksista taloyhtiö valitsi Ovimaticin, sillä yrityksestä oli kuultu paljon hyvää. Taloyhtiölle oli myös tärkeää, että hissien huolto toimisi omalla paikkakunnalla. Edellinen huoltosopimus oli koettu hankalaksi, sillä huolto sekä tarvikkeiden saanti oli usein turhan hidasta.

”Ovimaticilla oli toki tarjousten kilpailukykyisin hinta, mutta valinnan pääkriteerit olivat huoltovarmuus ja laadukas toimitus”, kertoo taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja Anni Koskela.

Tervetullutta hiljaisuutta ja yllättäviä säästöjä

Kohteessa on 45 asuntoa ja 5–7 kerrosta. Talossa asuu monen ikäisiä ihmisiä vauvasta vaariin. Nuoria aikuisia on noin puolet asukkaista. Hissin modernisaatiossa asukkaille oli edellisten kriteerien lisäksi tärkeää, että talon pohjaratkaisuun ei tarvitsisi tehdä muutoksia uuden hissikuilun takia, eikä modernisoitu hissi vaatisi esimerkiksi seinien purkua. Toiveissa oli toimintavarma ja hiljainen hissi sekä luotettava hissihuolto.

Koskela kertoo asukkaiden olleen tyytyväisiä muutokseen ja modernisoidun hissin toimivuuteen. Hissi on sisältä modernin näköinen, mutta ulkopuolella on taloyhtiön vanhanaikaiseen ilmeeseen sopiva ovi. Uusi hissi ei vaatinut muutoksia talon rakenteisiin tai porraskäytäviin.

Uusi hissi on ollut jopa yllättävän hiljainen. Modernisoidussa hississä on sähköä säästävä lepotila, jonka Koskela kertoo päässeen yllättämään talon asukkaat pari kertaa. Aamun ensimmäinen käyttäjä on saattanut pienen hetken ihmetellä hissin heräämistä lepotilasta. Sähköä säästävä ominaisuus on kuitenkin otettu ilolla vastaan.

”Ovimatic kuuntelee asiakasta”

Ovimaticin asennus- ja huoltopalveluun on niin ikään oltu erittäin tyytyväisiä.

”Jo kaupantekoprosessissa tuli sellainen olo, että Ovimaticilla kuunneltiin aidosti ajatuksiamme ilman ennakko-oletuksia. Asentajat tekivät työnsä todella hyvin, täsmälleen siinä ajassa mitä oli sovittu ja ehtivät vielä kuunnella ja jutella meidän asukkaidenkin kanssa ohi mennen. Arvosanaksi 10+”, toteaa taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja Anni Koskela.

Katso lisää:

Ovimaticilla oli toki tarjousten kilpailukykyisin hinta, mutta valinnan pääkriteerit olivat huoltovarmuus ja laadukas toimitus.

Hissien modernisointi

Kokemuksia meistä

Ota meihin yhteyttä

"*" näyttää pakolliset kentät

Nimi*
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
chevron-down