Siirry sisältöön
Hissin huoltaja työssään

Hissihuolto

Vain toimivasta hissistä on iloa ja hyötyä. Pysyäkseen luotettavasti liikkeessä hissit tarvitsevat huoltoa.

Hissien toiminnan varmistamiseksi säännöllinen huolto on tärkeää. Henkilöhissien säännöllinen huolto on säädöksien mukaan myös pakollista. Ovimaticin huoltosopimuksella varmistetaan hissilaitteen turvallinen sekä luotettava toiminta.

Henkilöhissi huolletaan keskimäärin 4 kertaa vuodessa. Asiakkaanamme sinun ei tarvitse muistaa tilata huoltoa, vaan asentajamme varmistaa sopimuksen mukaisin väliajoin, että kaikki sujuu, kuten pitääkin.

Säännöllisesti tapahtuvalla huollolla voidaan huomioida ennakolta mahdollisia piileviä vikoja ja varmistaa hissin käyttökunto jo ennen ongelmien ilmaantumista. Huoltosopimukset laskutetaan joko vuoden välein tai neljännesvuosittain.

Saatte meiltä apua nopeasti ja ammattitaidolla. Kattavien varaosavarastojemme ansiosta vikaantuneen hissin korjaukseen tarvittavia osia ei joudu odottamaan kauan ja hissi saadaan nopeasti takaisin asukkaiden tai asiakkaiden käyttöön.

Hissien vikapäivystys on auki aina

Meihin voi ottaa yhteyttä ympäri vuorokauden myös ilman huoltosopimusta, jos hissin kanssa ilmenee ongelmia. Teemme korjauksen yhteydessä määräaikaishuollon, joka edistää hissin varmaa toimintaa.

Jos hissi rikkoutuu siten, että kyydissä on henkilöitä, pelastustarpeesta on ilmoitettava viipymättä hissin huoltajalle. Ovimaticin vikapäivystys toimii 24/7 vuoden jokaisena päivänä. Hätätilanteessa saavumme paikalle nopeasti. Siitä pitää huolen koko maan laajuinen yhteistyöverkosto.

Haluatteko huoletonta elämää hissin kanssa? Ota yhteyttä ja kutsu meidät maksuttomalle arviointikäynnille! Kerromme mielellämme lisää hissihuoltopalveluistamme.

Tuomas Savolainen
Puh. 050 5600 239
tuomas.savolainen(at)ovimatic.fi


Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu ja huolto 24H

010 328 6880Lähetä vikailmoitus

Usein kysyttyjä kysymyksiä?

Hälytyspuhelin ei ole pakollinen varuste, jos sitä ei ole hissin valmistumisajankohtana vaadittu. Hälytyspuhelimen voi asentaa kaikkiin hisseihin jälkikäteen. Hälytyspuhelimen toimivuus testataan automaattisesti kolmen päivän välein. Hälytyspuhelin toimii myös sähkökatkon aikana akkuvirralla.

Kyseinen tarra on hissin tarkastuslaitoksen asentama todistus siitä, että hissi on määräaikaistarkastettu. Henkilöhissille tehdään määräaikaistarkastus joka toinen vuosi. Hissin tarkastaminen on hissin haltijan ja tarkastuslaitoksen välinen toimeksianto, eli siitä tehdään tarkastussopimus haltijan ja tarkastuslaitoksen välillä. Tarkastuskäynneistä sopimisen haltija voi antaa huoltoliikkeen tehtäväksi. Useimmiten tarkastuskäyntiin osallistuu tarkastusapuna myös huoltoliikkeen edustaja.

Säädöksissä ei suoraan määrätä, kuinka usein hissiä on huollettava. Sen sijaan säädöksissä vaaditaan, että hissille on laadittu huolto-ohjelma. Huoltotarve määritellään huolto-ohjelmassa hissikohtaisesti, jolloin voidaan ottaa huomioon mm. hissin käyttömäärästä ja käyttöympäristöstä aiheutuvat tarpeet. Tyypillisin käyntimäärä vuodessa on neljä kertaa.

Kyllä voi. Ovimatic huoltaa kaiken merkkisiä hissejä ammattitaidolla. Vikapäivystyksemme toimii 24/7 vuoden jokaisena päivänä. Vasteaikamme viankorjauksessa on keskimääräistä pienempi. Huoltoautomme sekä varastomme sisältävät tyypillisimmät varaosat, joten vian aiheuttama keskeytys jää lyhyeksi.

Ota meihin yhteyttä

"*" näyttää pakolliset kentät

Nimi*
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
chevron-down